ABBE

I början av juli blev vi mötta av en katt i porten när vi kom hem från jobbet, å jag som saknade att klappa på någon klappa kisse och så var de vid flertalet tillfällen, en dag kommer en granne å frågar om jag vill ha katten.. ehh va var min rekaktion. hon berättade att den nog var hemlös och hade sprungit runt här en längre tid och att hon matat den i några veckor. efter någon dag tog jag in abbe (markus var bort rest) de kändes både rätt å fel att ta in katten, ute blev han jagade av barnen (vissa hade snaror) å jag vill inte veta va d skulle göra me dom å katten!

när markus kom hem satte vi upp lapp i centrum och på internett, (egentligen tycker jag att man tappat sin katt ska sätta upp lappar själv, men vi såg inga lappar)

vi tog även han till vetrinären för att kolla om han var chippad (vilket han inte var) dom berättade att de var en kastrerad hane som var 5-10 år,

polisen bryr sig inte alls om katter som inte är märkta, om de inte har en ekonomiskt värde..

efter mkt om och men fick han namnet Abbe (astrid lindgren tema :P )
jag vill inte ge han ett namn eftesom han itne var min. och markus å jag kunde itne komma överens.
men nu är det en ABBE =)

imorn ska han till vetrinären och dra ut tänder och jag hoppas att de går bra. (lite orolig)
å från å me imorn ska jag kalla han MIN

Hur abbe är som person, ja han är helt underbar kelig som attans, nästan jobbigt mkt kelig, går ivägen om man lagar mat, och han vill ligga nära när man sover, oftast kliver han på en på natten vilket är jobbigt men men..

världens finaste å snällaste katt!

lägger in en bild på han =)


Abbe


Abbe och jag innan han flyttade in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0