Fattig bonddräng

Jag slutade lyssna på Ronny och Ragge och började lyssna på Astrid Lindgren låtar istället
Man får faktist göra sånt även om man är 20!

Fattig bonddräng  låten är så fint, skriven som livet är typ och döden

Så går hela veckan, alla dagar och år.
Jag går med min lie, och jag plöjer och sår.
Jag kör mina oxar och jag hässjar mitt hö.
Harvar, gnor och trälar, och till sist ska jag dö.

Åh, jag, fattig bonddräng står så still inför Gud.
Och sen klär han på mig den mest snövita skrud.
Nu Du, säger Herren, är ditt arbete slut.
Nu Du, fattig bonddräng, nu får Du vila ut.

2 olika verser om hur livet å döden kan vara

Hela texten finns här
Låten finns här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0