En lektion om pälsängrar

Innan vi flyttade hit såg vi en liten larv på en av listerna i datarummet, så vi sa det till Uppsalahem som skicka hit anicimex, och idag kom dom. eller ja han. De första han sa va typ man kan dammsuga upp dom om de inte är så många, det är  mer effektiv som de här. så han tänkte vända i dörren, ( det hade vart mkt enklara å dammsuga upp dom men man vet ju aldrig hur många dom är så )
Men han spraya alla rummen. och undervisade mig om pälsängrar, hade dock hört de mesta eftersom jag kollade på rent hus förut :P

när han sprutat ett rum fråga han om vi va allergiska eller om jag va gravid, bra å fråga de efteråt :S jag frågade när katten fick komma hem igen, de va imrgon vid 2 tiden.
när han va klar sa han att de va bäst att jag oxå lämnade lägenheten. men var ska jag ta vägen lixom? jag kan ju inte stå utanför jobbet i en evighet. så jag sitter här hemma utan att andas :P han tyckte även vi skulle vädra. stackars blommor säger jag bara.

Det blev ju lite blött där han spraya så jag frågade om de torkade in i golvet eller om man skulle torka bort de efter ett tag ( jag kan ju inte sånt här ) han sa typ att när man torkar bort de försvinner efekten av det, så nu får vi typ inte torka golven på 5 veckor.



Jag har även lärt mig att det heter pälsängrar inte pälsänglar som jag trodde!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0