Det blir aldrig som man tänkt sig!

Idag hade jag tänkt åka till mi na föräldrar å övningsskört! men så blev d inte,

Igårkväll började Abbe bli konstig, han försökte kissa men de kom inget kiss å han försökte hela tiden, men inatt sov han.. tills klockan 5 då han väkte oss. vid 6 ringde jag vetten å fick då rådet att komma dit vid 8! de kunde vara ett akut urinstopp!! om vi hade otur å en operation skulle bli aktuellt skulle de kosta 15000 kr, vilket är pengar jag inte har.. så jag grät å grät å kände mig som de sämsta djurägaren som ine har råd med deras liv!
vi kom te vetten vid 8 och trodde vi skulle få komma in vid 9, tji fick vi, efter 2 timmar väntan fick vi vårt rum, å då skulkle vetten komma när som helst, sen kom en sköterska å sa att de kommit in ett ännumera akutfall! suck! efter 3½ timme i rummet kom vetten, då hade vi bara väntat i 5½ timme! vetten kände å klämde å kom fram te att de va en inflamation å att operation inte var aktuellt nu, hon skulle fixa nån medicin å sånt, de tog henne max 5 min å göra detta vi som väntat över 5 timmar, egentligen borde jag inte klaga, eftersom jag fick min Abbe med mig hem,vi var på SLU ultuna djursjukhus, typ ett jätte stort djursjukhus, men så omodernt å äckligt, vårat rum var orange, med ett golv med skit typ löv å sånt, å sen var de både myggor flugor å spindlar där inne, trodde de skulle va rent, men ack så fel jag hade!
jag å markus satt på varsin liten pall å Abbe låg i fönstret å spandad,

jag trodde aldrig att jag skulle få hem min Abbe!
5½ timme senare å över 3000 kr fattigare så är vi hemma igen,
Nu ska vi åka å köpa medicinen som han ska få, den va slut över allt tyP!

/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0